divendres, 13 de juny del 2008

retorn: OCI

Vinga doncs, a posar se al dia, començarem amb l'oci:

La PS3 se'm va fotre cap allà al final d'abril (si no record malament) aproximadament 4 mesos després d'haver-la rebuda. La vaig enviar a SONY i varen estar UN MES a tornar-me-la, tot hi haver-me dit que només trigarien 15 dies.

El tema és que es va fotre el lector de Blu-Ray (supòs que per la campanya de nadal varen accelerar la producció i després passa el que passa) i clar tenir aquell monstre només per veure pel·lícules amb DIVX (fet streaming des de el pc o des de un USB) i jugar a les demos instal·lades al disc dur no es massa interessant....

El meu cas no fou aïllat, tinc constància de que no vaig ser l'únic, de fet de 20 PS3 que en conec l'existència (d'amics i coneguts) a 5 els va passar una cosa similar (1 de cada 4 consoles [ole tus wevox]). Així i tot crec que es una màquina exel·lent i més que ho seria si llevessin el DRM que porta el RSX (xip gràfic) i impedeix que desde GNU/Linux es pugui tenir acceleració 3D.

Vull remarcar que abans d'enviar-la al servei tècnic vaig fer un backup per guardar les partides guardades, configuracions i un joc on-line que havia comprat. Quan em va arribar el primer que vaig fer, després de comprovar que funcionava el lector, va ser intentar carregar la copia de seguretat però... Premi!
Esta copia de seguridad se hizo con otro sistema PS3tm! No se van a copiar contenidos con copyright! (més o manco).

Per qui s'ho hagi preguntat la consola que em varen eviar era NOVA però no hi havia comandament ni cables, això si, duia els plàstics per evitar que es retxés la seva meravellosa pelleta negre. Tornat al tema del backup... només es va recuperar el meu usuari (el meu germà en tenia una altre i el probe es va quedar sense les partides guardades) i el joc on-line que m'havia costat 5.99 euracos tampoc va voler recuperar-se.

Primer vaig pensar que si loguejava a la PS Store (tenda on-line de playstation) recordaria la meva compra i em deixaria tornar a baixar el joc... DONCS NO! També ho vaig trobar normal, pots loguejar a la teva compta des de qualsevol PS3, així doncs podries anar a a casa dels amics i "regalar" els jocs que tu ja has comprat.

Finalment vaig decidir telefonar al servei tècnic de SONY per demanar que passava i el jove que em va atendre va dir que d'això de desbloquejar backups se n'encarregava un juax0r que tenen per allà (va comentar que també era l'administrador dels forums) i que telefones un altre dia el demati, encare no he telefonat... No vos preocupeu que si em diu com desbloquejar backups ja vos ho contaré.

Ja només em queda comentar una cosa de la consola, el preu dels videojocs. Aquí el videojocs ronden els 66.90€, a EEUU costen uns 55$ que venen a ser 35€, posant iva serien 41€. No va falta ser gaire llest per veure que hi ha un grapat d'euros de diferencia, recomanació:
Comprar les jocs a Hong Kong per eBay. Allà el joc més car val 35€ (costos d'enviament inclosos) les dues úniques pegues son que tarden uns 15 dies en arribar (les dues vegades que n'he comprat n'han tardat exactament 14) i l'altre es que normalment estan en Anglès. També es poden comprar a UK que son la mateixa regió que nosaltres i si que solen estar en castellà però son 10€ més cars (42€ aprox), aixi i tot 20€ menys que aquí. Supos que tots recordareu que abans hi havia les regions i el PAL, NTSC i no se quines històries més... doncs ara els Blu-Ray (com a minim els jocs de PS3) son "Region Free" o sigui que es poden emprar en qualsevol cónsola del món. En definitiva vos recoman aquesta tenda: biz-com2