diumenge, 21 d’octubre del 2007

Gaming spirit

L'altre dia vaig veure un company, en ganon jugant amb comandament de consola USB connectat al seu portàtil. Li vaig demanar el model per poder-lo comprar ja que funcionava perfectament amb Linux i ell molt amablement es va oferir a comprar-me'l ja que te una tenda (Appinformatica) just a sota de casa. El comandament és marca Rainbow, es una imitació del Dual Shock de Sony, esta prou be per valer 12€.
La veritat es que l'he provat amb un parell de jocs, el Lemming Ball Z i Gridwars*, i funciona perfectament, sense haver de tocar res l'únic que passa es que abans de obrir el Gridwars s'ha de fer un enllaç simbòlic (ln -s) de /dev/input/js0 a /dev/js0 pero això és tot. Ara estic intentant controlar l'ordinador amb el comandament usant el joy2key i el driver de les X per joystick pero de moment no he aconseguit res.
A banda d'això aquesta setmana ha estat molt interessant per els gamers usuaris de GNU/Linux donat que ha sortit la demo del ET: Quake Wars, un joc de acció en primera persona a l'estil de Battlefield 2, on has de triar entre dos bàndols amb diferents personatges i anar complint uns objectius, que normalment son destruir l'enemic o anar conquerint el mapa, tot això amb uns exel·lents gràfics i el meravellós suport de megatextures. S'espera que en pocs dies surti el client per GNU/Linux que soportarà tot el joc. Podeu baixar la demo per BT del tracker de idsoftware aqui. Ara només ens falta que surti l'Unreal Tourament 3 (o 2007) que portara l'instalador per GNU/Linux dins del mateix DVD!!
Ah! I també s'ha de destacar que un grup de desenvolupadors ha aconseguit accedir a la GPU de la PS3 de manera molt rudimentària saltant el DRM que va posar Sony, però per alguna cosa s'ha de començar...

*Com podeu veure a la pagina de Gridwars a l'innombrable l'hi ha tocat molt els collons que el Gridwars, clon del Geometry Wars (de PC i Xbox360) tingues èxit i l'esta eliminant de la xarxa, si algú vol el joc que m'ho pregunti i l'hi passaré.

Edit: En BWS m'ha dic aquesta web per baixar el Gridwars, es d'on el vaig baixar ja fa molt de temps però no recordava la web. Gràcies BWS!

Edit: Com s'esperava ha sortit el client de ET: QW per a GNU/Linux, el podeu baixar des de el tracker de idsoftware, aqui teniu un ellaç al torrent.

2 comentaris:

Zaikar ha dit...

Vale, vale!. Estic enfadat!, podries dir que jo soc un fan des GridWars eh!!. xDD

Aixo des joy de 12 eurets suportat facilment per linux pot estar força bé, sobretot pes pobres marginats (com jo) que no poren disfrutar de l'última tecnologia en gràfics i necesiten trobar alternatives hon la jugabilitat ens fasi deixar de banda l'estètica, que tant a crescut darrerament.

Rellos ha dit...

Jajajaja, la veritat es que la inteció quan vaig comprar es mando era recordar vells temps, quan jugava tot innocent i feliç al Crash Bandicoot. Ara l'intentaré posar amb un emulador de PSX :P.
Al Gridwars amb el mando es un poc mes complicat de jugar, amb la palanca esquerra mous la nau i amb la dreta apuntes a on van els tres, la complicació es que es dificil apuntar exactament on vols amb la palanca dreta, a diferencia del ratolí que es facilíssim. Així i tot disfrutes molt mes jugant amb el mando :P