dimecres, 30 de gener del 2008

booting

Doncs això, fa uns dies (la setmana passada) el portàtil (M1330) es va morir, sortien unes retxes verticals de un píxel d'amplada i diferents colors a la pantalla. Per si fos poc vaig haver de tornar la font de alimentació espatllada al meu germà, total que amb dos dies em vaig quedar sense PCs (woo quin moono!!) tanta sort que vaig poder emprar la PDA, pcs de la UIB i portàtils dels amics que si no ja em veig robant a les farmàcies...
Doncs res ahir dilluns em va arribar una font d'alimentació comprada a eBay i ja de pas vaig avisar a DELL per a veure que feiem amb el portàtil, durant la telefonada em varen fer llevar els mòduls de RAM i passar alguns tests (Pitjant el boto de encesa i Fn a l'hora entrava a tots els tests i pitjat D i encenent fa un test nomes de pantalla) Després de fer això és veu que es va buidar la memòria de video de la targeta gràfica i el portàtil va tornar a arrancar normalment, però si posava qualsevol cosa que requerís acceleració 3D tornaven a sortir les retxes i no botejava així doncs vaig tornar a telefonar i avui ha comparegut un tècnic de DELL (de fet es un subcontracte i porta altres marques) molt simpatic que m'ha desmotat el portàtil i li ha canviat tota la placa mare (amb targeta gàfica inclosa) total que torn a tenir el tàtil operatiu i a ple rendiment. De rebot tenc la bios actualitzada a la versió A06 (abans estava a la 01) i el portàtil ja no fa els biribiti estridents quan carrega la bateria i passa el 90 % de càrrega (bug de alguns m1330) i tot això sense pagar ni un duro...

Entre el bon servei tècnic i la incorporació d'Ubuntu al seu catàleg cada com m'estic tornant mes fan de DELL. (servo esper amb entusiasme una brometa sobre aquest últim comentari...)